העברות נגישות
הנהלת חברת יוסי אמבולנס מכירה את המצוקה שחווים אנשים שסובלים ממוגבלויות תנועה, במיוחד אלה שגרים בקומות גבוהות בבניינים שלא מותקנת בהם מעלית. לצוותים המקצועיים המיומנים שלנו יש את הידע המקיף בהענקת השירות ההולם שמסייע בהגעה בטוחה לרכב החברה או לרכב פרטי, עם שימוש בכיסאות מיוחדים.
הצוותים מספקים שירותי אמבולנס שמיועדים להסעת נכים ואנשים שסובלים ממוגבלויות תנועה. הרכבים מצוידים במעלונים מיוחדים שניתן להשתמש בהם כדי להושיב את המטופל על גבי כיסא הגלגלים ברכב, ואבטחתו עם עיגונים והתקנים מיוחדים שמקבעים כיסא הגלגלים ומגנים על המטופל במהלך הנסיעה.
שירות העברות נגישות
סיפור קצר – משה הוא נכה המתנייד בכיסא גלגלים. בזמן שרכבו המיוחד היה בטיפול, ניסה משה להשיג מונית שתיקח אותו לחתונה של חברים מתל אביב לראשון לציון. לאחר ניסיונות רבים התייאש משה. המענה מהמוניות הנגישות היה – "אין לנו כרגע, צריך לתאם יום מראש, אין מי שיעזור לך להוריד את הכיסא ואותך במדרגות, אי אפשר לתאם בחזרה מראש כי השעה מאוחרת."
משה נזכר שלפני מספר חודשים הגיעו מחברת "יוסי אמבולנס" ולקחו אותו באמבולנס לטיפול. כשהתקשר למספר של מוקד "י.ש. יוסי אמבולנס שרותי רפואה" 2356*, מוקד הבקרה והשליטה של "יוסי אמבולנס" נענה מיידית ונקבע לו מועד נח ומחיר מיוחד להסעה הלוך ושוב.
צוות האמבולנס התייצב במועד שנקבע, בפתח ביתו שנמצא בקומה השנייה ללא מעלית והוריד אותו ביחד עם כיסא הגלגלים לאמבולנס שהמתין למטה. בסיום החתונה, כפי שתואם מראש, המתין לו האמבולנס והסיעו בחזרה לביתו.
מוניות נגישות
בדוח מבקר המדינה בנושא מוניות נגישות התבררו מספר ממצאים המקשים על מוגבלי הניידות להיעזר בשרותי המוניות הנגישות.
מהדוח עולה כי בפועל, במועד סיום הביקורת, פועלות כ-875 מוניות נגישות מתוך כ-1000 רישיונות שחולקו.
כמו כן, עלו ליקויים בכל הנוגע לגביית תעריפים גבוהים ואי-ניהול יומני נסיעות. התקבלו תלונות על כך שמוניות נגישות משמשות למעשה רכבי הסעות ולכן אינן זמינות לאנשים עם מוגבלות המעוניינים להזמין מונית נגישה.
לגבי מחיר נסיעה במונית נגישה – עלו ליקויים בכל הנוגע לגביית תעריפים גבוהים בחברות ההסעה בישראל
המלצת מבקר המדינה
המבקר ממליץ עוד כי משרד התחבורה, בשיתוף נציבות השוויון, ארגוני המוניות והעמותות העוסקות בנגישות עבור נוסעים עם מוגבלות, יבחן דרכים על מנת לדאוג לזמינות גבוהה של שירותי מוניות נגישות עבור אנשים עם מוגבלות ברחבי הארץ בכלל ובפריפריה בפרט.
מסקר הג'וינט עבור מבקר המדינה, עולה כי החסמים המרכזיים המקשים על אנשים עם מוגבלות את ההתניידות הם בין היתר קושי בתכנון הנסיעה, אי-נגישות של הדרך לאמצעי התחבורה ושל אמצעי התחבורה עצמם, יחס לא נאות מצד נהגים ונותני שירות, המשפיע על חוויית הנסיעה. בסקר עלה כי מוניות הן הפתרון הנוח והנגיש ביותר לנסיעות מותאמות אישית אך עלות הנסיעה גבוהה, ולכן היכולת להשתמש בהן מצומצמת.
מה הפתרון של יוסי אמבולנס?
אנו ביוסי אמבולנס מבצעים מידי חודש 15,000 הסעות של אנשים בדרגות התניידות שונות ברחבי הארץ. רבים מהם הם נכים המתניידים בכיסאות גלגלים.
אנו ערוכים לכל תרחיש הדורש הנגשה של ההסעה לנכים. הצוותים של האמבולנסים עוברים הכשרות מיוחדות למתן שרות מיטבי.
מוקד הבקרה והשליטה המנווט את כל פעילות האמבולנסים ערוך לתת מענה להסעות בכל זמן ולכל מקום.
השירות ניתן 24 שעות ביממה, בכל ימות השנה
הסעות נגישות משדה התעופה הביתה ולשדה התעופה
חופשה בח"ול עבור נכים מתחילה כבר בשלב ההגעה לשדה התעופה לפני החופשה ובסיומה בחזרה הביתה. אנו, בחברת "יוסי אמבולנס" מקלים על הלחץ של איתור פתרונות הסעה מיוחדות על ידי שרות אישי נגיש ואמין ברכב ייעודי להסעה נגישה בהתאם למצבם ולצורכיהם של הנוסעים.
בחזרה הביתה, השרות שלנו כולל המתנה של נהג ההסעה הממתין לכם כבר עם הגעתכם לאולם הנוסעים. הנהג יסייע עם המזוודות, יעזור להגיע לרכב ההסעה המיוחד, יסיע אותך לביתך ויסייע לך להגיע בבטחה עד למפתן דלתך עם המזוודות.
בנסיעה מביתך לחו"ל, יגיע הנהג אל דירתך, יסייע עם המזוודות ועם הירידה לחניה. יסייע בכניסה לרכב המיוחד. בהגיעך לשדה התעופה, הנהג יוודא חבירה אל שרותי ההסעות בשדה התעופה.
הזמנת הסעה נגישה מראש
אנו ממליצים בחום להזמין העברה נגישה לשדה התעופה וממנו לפני נסיעתך על מנת שנוכל לתת לך את השירות הטוב ביותר. אם אתם נוסעים לבד או עם קבוצה גדולה יותר, נארגן רכב מותאם לפי הצורך. לפני היציאה או החזרה שלכם, עלינו לדעת את מידות הציוד הנגיש שלך ועם כמה אנשים אתם נוסעים. אם יש לך מטען גדול, כמו מנוף נייד או כסא מקלחת, אנו נארגן רכב גדול יותר במידת הצורך. זה נחשב גם אם אתה נוסע עם מספר משתמשים בכיסא גלגלים.
הטיסה מתעכבת?
בעת הזמנת העברה נגישה לשדה התעופה, אנו מבקשים את מספר הטיסה וזמן ההגעה המתוכנן. המוקד שלנו עוקב אחר הטיסה כדי לבדוק אם יש עיכובים, כדי שיוכלו להתאים את זמן ההגעה שלהם במידת הצורך.