ליווי רפואי בגיל השלישי

הדאגה גוברת במיוחד אם המזדקן חי לבדו וזקוק לזמינות גבוהה של שירותים רפואיים בשל מחלה כרונית או בעקבות אירוע מוחי או לבבי. אז איך דואגים לליווי רפואי בגיל השלישי? שאלה שמעסיקה המון משפחות דואגות שמחפשות, בירוקרטיה קצרה ונוחה ואדם/חברה אמינים.
טיפולים רפואיים המוצעים מחוץ לבית עשויים להקשות לוגיסטית על קבלת הטיפול, השהייה במרחבים ציבוריים יכולה להעלות את הסיכון לזיהומים והנסיעות, העמידה בתורים והחזרה הביתה עלולים לעייף מאוד. מכאן הביקוש הגבוה לליווי רפואי צמוד של צוות מיומן שיוכל לספק מגוון שירותים רפואיים עד הבית.
במקביל לחיפוש אחר חברה המציעה שירותים אלה, כדאי להיערך מראש ולצייד את הבית בכל האלמנטים הדרושים שיוכלו לסייע בזמן אמת. 

מלחצן מצוקה ועד הכנת השטח לטיפול

במישור הטכני – חשוב מאוד שלקשיש תהיה אפשרות ליצור קשר במידי כאשר הוא זקוק לעזרה. הבעיה היא שרבים יתקשו במקרה חירום או לא יצליחו להגיע לטלפון וללחוץ על המספר המקוצר ולכן יש חשיבות רבה לקיומו של לחצן מצוקה אשר בלחיצה יכול לשלוח קריאה למוקד רפואי, שיוכל לספק עזרה.
כדאי גם להכין את הבית מבחינת הנגישות ולספק נוחות מקסימלית בדמות מאחזי יד ופתחים רחבים לחדרים להקלה בניידות, מקל הליכה או הליכון בשלוף לכל מקרה.
הליווי לגיל השלישי יכול לכלול גם צוות סיעודי שמסייע לקשיש בחיי היום יום כולל לבוש, רחצה, האכלה במידת הצורך.

מה כולל ליווי רפואי למבוגרים?

לחצן מצוקה ושעון

ליווי רופא למקרי חירום

אחות צמודה המגיעה לביקורי בית

מטפלים מומחים לפיזיותרפיה, קלינאי תקשורת, ריפוי בעיסוק ועוד

ליווי רפואי פרטי ניתן כיום באמצעות חברות שונות בהתאם לצרכי המטופל והוא קריטי להצלחת הטיפול ולרווחת המטופל על אחת כמה וכמה אם מדובר במטופל בעל מחלות רקע, לאחר ניתוח או פציעה או מטופל הסובל מדמנציה.
אופי הטיפול נקבע לפי סוג הטיפול הנדרש בין אם מדובר בטיפול לטווח הקצר בעקבות אירוע מוחי או אירוע לבבי או טיפול לטווח הארוך, למשל, לחולי ריאות, לב, אלצהיימר.
הטיפול יכול לכלול אחות צמודה שמגיעה לביקורים הן לביקורת ומעקב והן למתן טיפול רפואי בהתאם לצרכים הייחודיים של המטופל. למשל, לצורך החלפת קטטר, בדיקות שניתן לבצע בבית כמו בדיקת לחץ דם, דופק או בדיקות שניתן לשלוח למעבדה כגון בדיקות דם ושתן, זריקות מסוימות כמו למשל לסוכרתיים, מתן תרופות על פי מרשם רופא שניתן מבעוד מועד, טיפול בפצעים שונים כמו פצעים כרוניים או פצעי לחץ ופצעים סוכרתיים, עזרה בניהול ואיזון הכאב.
אפשר להיעזר גם במטפלים המתמחים בטיפולים שנדרשים לפי הצורך ומגיעים לביתו של המטופל כמו מטפלים בפיזיותרפיה, קלינאים תקשורת לטיפול בדיבור, מרפאים בעיסוק לריפוי בעיסוק ועוד טיפולים חשובים. אפשר לתאם ימים קבועים של ביקור אחות ואנשי מקצוע ולקרוא לרופא רק בעת הצורך. הצוות הרפואי יוכל להמליץ על תדירות ומשך הטיפול גם לפי שיפור או החמרה במצבו של המטופל.
שימו לב שניתן גם לזמן רופא למקרים דחופים או כאלה המחייבים מעורבות של רופא לביצוע בדיקות וטיפולים הניתנים לביצוע בסביבת המגורים. במידה והטיפול לא יכול להתבצע בבית – אפשר לפעול על פי הנחיות הרופא כולל הפניה שלו למיון, להזעיק אמבולנס ולשלוח את המטופל לטיפול במרפאה או בבית החולים לקבלת הטיפול הנדרש או הפרוצדורה המומלצת.

על מנת ליהנות מליווי רפואי איכותי ואמין חשוב לפנות לחברה ותיקה ומומלצת המספקת שירותים אלה. לבחון מראש באיזו מתכונת היא עובדת, מה כולל תמהיל הטיפולים ומי נמנה בצוות הרפואי. האם יש רופא ואחיות מוסמכות זמינים, שירות טלפוני לצרכי ייעוץ וכדומה.

סבא ונכה מחובקים

תפריט נגישות

משרת פראמדיק/ית

איזור: ארצי

למשפחת יוסי אמבולנס דרוש פראמדיק/ית עם נסיון בתחום ובעל/ית תעודת לימודים ורישיון פרמדיק

מלאו את פרטיכם בצירוף קורות חיים ותעודות ונחזור אליכם

יש לצרף קורות חיים ותעודות מתאימות

*המשרות מתייחסות לנשים וגברים כאחד  *רק פניות מתאימות ייענו