מגיל צעיר אנחנו יודעים לזהות מספר רכבים יוצאי דופן על הכביש- אוטו משטרה, כבאית וכמובן איך לא- האמבולנס. אותו רכב מציל נפשות שאנו מפנים לו את הדרך ביראת כבוד ומקווים שרק יגיע בזמן ושלא נדע וכו'.. מראה של אמבולנס מעורר אצלינו את הערבות ההדדית, חמלה וגם קצת סקרנות. צוות האמבולנס כולל הנהג הם צוות המלאכים המעניק טיפול ראשוני בשטח עד להגעה לבית החולים. שירות אמבולנס למוגבלי תנועה הוא הכרחי וישנם מקרי חירום שחייבים בטיפול מיידי ולא להיות תלויים בחברת הסעות כזו או אחרת.

לא כל אחד יכול

  חשוב לדעת שעל מנת להיות חלק מצוות האמבולנס לרבות הנהג, בישראל ישנה חובה לעבור הכשרה כחובש רפואת חירום או קורס פרמדיקים. נהג האמבולנס מעבר להיותו נהג בעל אינסטינקטים מהירים בנהיגה תחת לחץ ותמרון בין רכבים, הוא בהכשרתו גם פרמדיק ולמעשה משמש כעוד זרועה מסייעת בעת מתן טיפולי החירום לחולים או הפצועים. ובקיצור בישראל רשאי לנהוג באמבולנס אך ורק מי שבידו רישיון כחוק לנהיגת רכב מסוג אמבולנס מאת רשות הרישוי של משרד התחבורה ובעל תעודה המעידה על סיום הכשרה כחובש רפואת חירום – נהג אמבולנס. יוסי אמבולנס

לימודי הכשרה- קורס פרמדיקים

  לימודי רפואת חירום, הכשרת פרמדיקים ונהגי אמבולנס נכנסים תחת קטגוריה של לימודי רפואה משלימה. מקצועות הפרא-רפואיים מוגדרים כמקצועות בעלי בסיס תאורטי ומדעי, אשר קשורים לטיפול רפואי אישי באדם אך העוסק בהם אינו רופא. קורסים ברפואת חירום הינם קורסים מתקדמים אליהם ניתן להצטרף ללא ידע מוקדם בעזרה ראשונה. זהו קורס משולב בהיקף של בין 200- 230 שעות שברובו ילמדו פרקים בהחייאה, טראומה, מצבי חירום רפואיים ועוד. אישור הכרה כמוסד מכשיר ניתן רק לבתי חולים, קופות חולים ומוסדות אקדמיים המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה.  

מה ההבדל בין אמבולנס לאמבולנס למוגבלי תנועה

  כשאנו רואים אמבולנס בזירת נפגעים, תאונה, אירוע או מתחת לבית, אנו מוצפים בסימני שאלה, סימני קריאה ועל הדרך יוצרים פקק סקרנים. אבל ישנן סיטואציות בהן אמבולנס רגיל יתקשה להוות פתרון מהיר ויעיל כפי שהיה מאפשר שירות אמבולנס למוגבלי תנועה. מוגבלי תנועה מתקשים להתנייד באופן רגיל ונדרשים עבורם פתרונות גישה שונים. במרחבים ציבוריים ישנם חוקים האמורים להגן ולעגן את יכולת ההתניידות, בין אם מדובר ברמפות לכיסאות גלגלים, כפתורי שמע לעברים, פסי התמצאות ועוד. כך גם במקרי חירום בהם בחולה או הפצוע מוגבלי התנועה נמצאים במצב בלתי נגיש כגון דירה בבניין קומות, הגעה וכניסה לרכב ועיגון לרכב בזמן נסיעה. כל אלה יאפשרו מעבר מהיר והכרחי לאמבולנס ולבית החולים. אמבולנס למוגבלי תנועה יאובזר במעלונים, נקודות עגינה לכיסאות גלגלים וצוות מנוסה בהעברת בעלי מוגבלויות. אלו הפרטים הקטנים- גדולים שיתנו את המענה המיטבי בעת הצורך. במידה ואתם בעלי מוגבלות וזקוקים לאמבולנס שמרו לעצמכם טלפון אמבולנס ייעודי וזכרו לבדוק את התאמתו ביחס למצב המוגבלות והסביבה בה אתם נמצאים.   תהיו בריאים וסעו בזהירות !    

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים העשויים לעניין אותך

תפריט נגישות

משרת פראמדיק/ית

איזור: ארצי

למשפחת יוסי אמבולנס דרוש פראמדיק/ית עם נסיון בתחום ובעל/ית תעודת לימודים ורישיון פרמדיק

מלאו את פרטיכם בצירוף קורות חיים ותעודות ונחזור אליכם

יש לצרף קורות חיים ותעודות מתאימות

*המשרות מתייחסות לנשים וגברים כאחד  *רק פניות מתאימות ייענו