רפואה עד הבית

רפואה עד הבית

בשנת 1985 היה יוסף שפרבר ז"ל מחלוצי מהפכת של רפואה עד הבית בקהילה שאנו עדים לה בשנים האחרונות. עד אמצע שנות ה-80 ביצע מגן דוד אדום את כל הפינויים לבית החולים והעברות מטופלים מוגבלי ניידות. כתוצאה ישירה מכך, המטופלים שילמו סכומי כסף גבוהים והמתינו זמן  לשירות שאינו הוגדר כדחוף או סכנת חיים. יוסף שפרבר ז"ל הקים בחיפה את " חברת האמבולנסים הפרטית " אשר נתנה שירותי הסעת מוגבלי ניידות ובכך מגן דוד אדום המשיך להתעסק בתחום רפואת החירום והצלת חיים. במרוצת השנים החל יוסף שפרבר ז"ל להעניק את שירותי האמבולנסים אף לקופות החולים ולבתי אבות שונים, וכל זאת מתוך הצורך לתת למטופלים מוגבלי ניידות את הנוחות בהסעה למקום חפצם מבלי צורך לחכות זמן רב ולהימנע מלשלם סכומי כסף אשר ידם אינה משגת. בהמשך אף הרחיב את תחומי השירות לאמבולנסים בעלי מעמד רכבי ביטחון, אשר יוכלו להעניק שירותי רפואה דחופה לבתי אבות ולקופות חולים.

הצורך בניידות לטיפול נמרץ

בשנות ה-2000 כאשר התעורר הצורך מהקהילה לניידות טיפול נמרץ, וזאת מפני שהניידות טיפול נמרץ המצויות בשוק אינן יכלו לשאת בעומס הרב שהוטל עליהן, נרתמה גם אז חב' יוסי אמבולנס להקים את תחום ניידות הטיפול נמרץ אשר נתנו שירותים בקהילה ושירותי המשך טיפול. לאחר פטירתו של יוסף בשנת 2008 המשיכה משפחתו (אישתו והילדים) במורשתו ואף הרחיבו את השירות הניתן באזור חיפה לכל הארץ, וזאת כדי לשרת את הקהילה הזקוקה לשירותי רפואה עד הבית במחירים הוגנים ובזמן סביר. כידוע השיח כיום הוא נושא האשפוזים בבתי החולים המלאים לעייפה, משרד הבריאות יצא בפרויקט אשפוז הבית, וזאת על מנת להוריד את העומס מבתי החולים וכן לצמצם את הזיהומים הנרכשים במהלך האשפוז. תחום אשפוזי הבית אף הוא היה מנת חלקם של בודדים, ועל כן הוחלט בקבוצת "יוסי אמבולנס" להירתם אף בתחום זה כפי שעשו בעבר, ולפתוח את "ע.ר.ן. מדיקל – רפואה עד הבית ומעבר" על מנת לתת לציבור אפשרות להישאר בביתם ולקבל את שירות אשפוז הבית תוך שמירה על סטנדרטים רפואיים גבוהים המפוקחים על ידי משרד הבריאות. שירות זה ניתן הן כחלופה אשפוזית חדה והן כחלופה אשפוזית מתמשכת. כמו כן השירות ניתן למטופלים אשר הוגדרו על ידי הצוות המטפל כחולים סופניים על פי הגדרות משרד הבריאות, לסיים את חייהם בביתם בחיק משפחתם תוך טיפול אינטנסיבי של איזון תסמינים כגון כאב, בחילות, הקאות, עצירות, חוסר שינה ועוד. אז למי מיועד השירות? האשפוז בית של ע.ר.ן. מדיקל מיועד למטופלים הזקוקים לטיפול תוך ורידי עקב, דלקת ריאות, דלקת בדרכי השתן, זיהומי עור (צלוליטיס), החמרה באסטמה, החמרה באי ספיקת לב ועוד.

יתרונות האשפוז בבית

היתרונות באשפוז ביתי הם ברורים, המשך שגרת חיים תקינה ככל שניתן, שגרת עבודה תקינה לבני המשפחה, חשיפה נמוכה לזיהומים הנרכשים בבית החולים, מניעת קשיים הכרוכים בחזרה הביתה בתום אשפוז ממושך ככל שניתן. התהליך מבוצע בזמן השחרור הביתה מבית החולים, מתבצעת העברת המידע הרפואי בין צוותי בית החולים לבין צוותי ע.ר.ן. מדיקל. כאשר המטופל מגיע הביתה, הוא נפגש עם רופא ואחות אשר יטפלו בו לאורך כל זמן אשפוזו. הצוות קובע את תכנית הטיפול בהתאם למצב הרפואי בהתחשב בהמלצות בית החולים וכן כל בדיקות המעבדה בהתאם לצורך הרפואי מתבצעות בבית המטופל. במקרים בהם יש צורך בטיפול נוסף, כגון: רנטגן, US, CT או מרפאה מקצועית, הצוות המטפל יתאם עם הקופ"ח / בית החולים הגעה של המטופל על ידי אמבולנס / ניידת טיפול נמרץ ובנוחות מרבית. כמו כן למטופלים אשר נמצאים בשלב הסופי לחייהם ניתן טיפול פליאטיבי  (טיפול תומך) במסגרת הוספיס בית על ידי צוותים מיומנים של רופאים, אחיות ועובדים סוציאליים. טיפול תומך הוא חלק מגישה טיפולית שנועדה לשפר את איכות החיים של חולים ובני משפחותיהם, בהתמודדות עם מחלות חשוכות מרפא. התקדמות הטכנולוגיה והרפואה המודרנית מאפשרת ריפוי ושיפור של מחלות רבות. עם זאת, ישנן מחלות או שלבים במחלה שבהם לא ניתן עוד לרפא את החולה, והמחלה היא מתמשכת (כרונית) ומצבו של החולה אף מתדרדר.  מטרת הטיפול הפליאטיבי למנוע סבל ולהקל על המטופל הסובל ממחלה חשוכת מרפא – באמצעות זיהוי יזום של תסמינים, כגון כאב, ומתן טיפול מתאים שיאזן את התסמינים ככל האפשר לאורך היום והלילה. זאת תוך התייחסות גם להתמודדות הנפשית של המטופל ושל בני משפחתו המלווה את התהליך, במטרה שיוכלו לנהל חיים עצמאיים ומכבדים ככל האפשר למרות המחלה. החולים ובני משפחותיהם הם שותפים מלאים בקבלת ההחלטות הטיפוליות, על פי העדפותיהם וערכיהם, ובבוא העת יוכלו לבחור את המקום בו המטופל ימשיך את דרכו – בביתו או במוסד רפואי. חשוב לזכור! כי טיפול פליאטיבי מקצועי ויעיל משפר את איכות החיים, ואף עשוי גם להיטיב את מהלך המחלה על כן הטיפול ניתן אף בשלבים המוקדמים של המחלה, על מנת לאזן תסמינים הנגרמים בעקבות המחלה או הטיפולים. עקרונות הטיפול התומך הם לתמוך במטופל ובמשפחתו באמצעים פיזיים ורוחניים בהתאם לאמונתם של המטופלים ולאת מבלי לעכב או לזרז את תהליך הפטירה. הנחיות משרד הבריאות מגדירות כי כל אדם, אשר רופא מומחה קבע כי תוחלת חייו אינה עולה על 6 חודשים, זכאי לקבל טיפול פליאטיבי במסגרת הוספיס בית.

ע.ר.ן מדיקל – www.eranmedical.co.il

תפריט נגישות

משרת פראמדיק/ית

איזור: ארצי

למשפחת יוסי אמבולנס דרוש פראמדיק/ית עם נסיון בתחום ובעל/ית תעודת לימודים ורישיון פרמדיק

מלאו את פרטיכם בצירוף קורות חיים ותעודות ונחזור אליכם

יש לצרף קורות חיים ותעודות מתאימות

*המשרות מתייחסות לנשים וגברים כאחד  *רק פניות מתאימות ייענו