דרך ההתנהלות הנכונה במקרה של תאונת דרכים

תאונות דרכים הן לצערנו מציאות יום יומית בישראל. הדרכים העמוסות במכוניות רבות ומצבי הלחץ של הנהגים, יוצרים מצבים בעייתיים שמובילים לתאונות דרכים שחלקן קשות וקטלניות. חשוב שכל נהג ידע מה היא דרך ההתנהלות הנכונה במקרה של תאונת דרכים ויתפעל את האירוע כמו שצריך ובאופן היעיל ביותר.

 

דרך ההתנהלות הנכונה במקרה של תאונת דרכים

 

דרך ההתנהלות הנכונה במקרה של תאונת דרכים

מיד לאחר המקרה יש להזעיק במהירות אמבולנס שיעניק לפצועים טיפול ראשוני מציל חיים בשטח ולאחר מכן על פי מצבו של כל פצוע, האמבולנס יעביר אותו לבית החולים לצורך המשך טיפול מהיר. הזירה של תאונת דרכים מצריכה את הפרמדיקים והרופאים לבצע מיפוי מהיר של הפצועים ולקבוע את סדרי העדיפויות של הטיפול באנשים השונים וזאת על פי דרגת החומרה של הפציעה שלהם.

הראשונים לקבלת טיפול הם אלו הזקוקים להחייאה ולאחר מכן הפצועים קשה. המטרה היא לסייע לכל אחד מהם בזריזות וביעילות ולהעניק להם את הטיפול הנכון ביותר, על פי הנראות של הפציעה שלהם. החובשים למודי הניסיון מכירים כבר את סוגי הפציעות שנראות לאחר תאונות דרכים ולכן הם יודעים כיצד להתמודד עם המצבים הללו.

קיימת חשיבות במקביל לטיפול בפצועים גם לבקש מאחד הנוכחים שיצלם את המקום הן בתמונות סטילס והן בסרטונים, כדי לתעד את המקרה. במקביל לכך מזעיקים גם את המשטרה שחייבת להגיע לכל תאונה שמעורבים בה נפגעים. הם מסייעים במקום, בודקים את השטח ולאחר פינוי הפצועים מומחה של המשטרה בוחן את פרטי התאונה כדי להבין מה גרם לכך, כיצד פעל כל אחד מהנהגים ועוד.

העברת פצועים לבית החולים

נהג האמבולנס מסיע את הפצועים במהירות לבית החולים בסמוך ובמידת הצורך מפעיל את הסירנה, הפרמדיק ממשיך לבצע בדרך את הפעולות הנדרשות ועם ההגעה לבית החולים הוא מסביר לצוות הרפואי את מצבו של כל פצוע כדי שהם ימשיכו בטיפול הנדרש.

המטרה של הצוות הרפואי היא לעשות כל שניתן כדי לסייע לפצועים ולא להגיע למצב של העברת נפטרים, אך כשזה קורה מבצעים גם פעולה זו.

במהלך פינוי הנפגעים יש מקרים שבהם יש פצוע אחד ויש מקרים שיש כמה פצועים. עלות אמבולנס במקרים לא צפויים כמו תאונות דרכים ממומן על ידי קופת החולים של הפצוע בדרכים הבירוקרטיות המקובלות.

טיפול בפצועים בבית החולים

הצוות הרפואי שמיומן בטיפולים מצילי חיים לאחר תאונות דרכים מבצע פעולות שונות כמו ניתוח דחוף, טיפול בבעיות כמו בגפיים או בכל איבר אחר בגוף. רופאים מומחים נקראים לחדר המיון ולחדרי הניתוח כדי לא לאבד את חייו של אף אחד מהפצועים.

בתקופת ההחלמה כל אחד מקבל סוג אחר של טיפולים תרופתיים, פיזיותרפיה, רפואה משלימה, אספקת חמצן לגוף וטיפולים רפואיים המותאמים למקרה הספציפי של כל אחד מהפצועים.

יש פצועים שמצליחים לשקם את חייהם, אך אחרים לצערנו נותרים לנוע על כיסאות גלגלים או מרותקים למיטה לאור מצבם הבריאותי הקשה.

 

 

 

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים העשויים לעניין אותך

יוסי-אמבולנס---ניידות-טיפול-נמרץ

דיגום אמבולנס

אמבולנס הוא כלי רכב המשמש להסעת אנשים הזקוקים לסיוע וטיפול רפואי בבית החולים. דיגום ובניית אמבולנס כולל כמה אלמנטים מרכזיים. לחלק החיצוני יש בדרך כלל

אמבולנסים יוסי אמבולנס

שירותי אמבולנס

עמוד הבית מאמרים וחדשות שירותי אמבולנס אנשי המקצוע בתחום רפואת החירום מספקים פתרונות למצבים חירום רפואיים בשירות שזמין על ידי חברת יוסי אמבולנס, עם צוותים

רכבי ההצלה בחברה

עמוד הבית מאמרים וחדשות רכבי ההצלה בחברה אמבולנס מיועד לטיפול במקרים של רפואה דחופה וטיפול נמרץ, העברת חולים, קשישים ואנשים בעלי מגבלות תנועה בכל חלקי

בדיקות קורונה מהירות עד הבית והמשרד

בדיקות קורונה מהירות אונליין

עמוד הבית > מאמרים > בדיקות קורונה מהירות זהו לא סוד שבדיקות קורונה מהירות אונליין יכולות לתת הרבה ערך. בין אם רוצים לעשות בהן שימוש

תפריט נגישות

משרת פראמדיק/ית

איזור: ארצי

למשפחת יוסי אמבולנס דרוש פראמדיק/ית עם נסיון בתחום ובעל/ית תעודת לימודים ורישיון פרמדיק

מלאו את פרטיכם בצירוף קורות חיים ותעודות ונחזור אליכם

יש לצרף קורות חיים ותעודות מתאימות

*המשרות מתייחסות לנשים וגברים כאחד  *רק פניות מתאימות ייענו