הפעולות שיש לבצע במצב חירום?

הפעולות שיש לבצע במצב חירום?

כדי שתדעו מהן הפעולות שיש לבצע במצב חירום  ושלא תמצאו את עצמכם עומדים אובדי עצות במצב חירום, כדאי שתקראו את המדריך הבא.

מהו מצב חירום? מצב חירום הוא מצב קשה ומסוכן, המצריך פעולה מיוחדת. הסכנה יכולה להיות לרכוש או לגוף, ומצבים אלו כוללים אסונות טבע, תאונות דרכים, שריפות, מלחמות, פעולות טרור ומצבי חירום רפואיים. איך פועלים במצב חירום? התשובה תלויה בסוג ההתרחשות ובנתונים נוספים.

מצב חירום רפואי

במצב חירום רפואי צריך להתקשר למוקד שירות אמבולנסים ולהזעיק עזרה. לעתים הצוות שיגיע יכלול פרמדיק ורופא ולעתים נהג אמבולנס וחובש, אולם אתם יכולים להיות רגועים. בניגוד לנהגים אשר הוציאו רישיון למשאית או לאוטובוס, נהג אמבולנס עובר הכשרה מקיפה הכוללת הרבה מעבר לנהיגה ברכב זה, אלא גם מתן עזרה ראשונה והתמודדות עם מצבים רפואיים ומצבי חירום שונים.

צוות האמבולנס שיגיע למקום ההתרחשות יאבחן בזריזות את חומרת המצב ויחליט על המשך פעולה, כאשר ההחלטה יכולה להיות טיפול במקום, פינוי לבית חולים או הזעקת כוחות נוספים.

הדבר החשוב ביותר שתוכלו לעשות במקרה של מצב חירום רפואי הוא להזעיק שירות אמבולנסים, אולם לעתים זמן ההגעה של האמבולנס יכול להיות קריטי ולכן מומלץ לכל אדם לעבור קורס החייאה בסיסי, כדי שהוא יוכל לתת עזרה עד להגעת הצוות.

חילוץ לכודים וכיבוי שריפות

במצב חירום הכולל שריפות, יש להזעיק את מכבי האש. חייגו 102 ונסו, למרות הלחץ והפאניקה, להסביר בצורה מובנת באיזה אירוע מדובר ומה הכתובת. מוקד כיבוי אש יזניק אליכם כוחות בהתאם להיקף וחומרת האירוע, וידאג להזניק עזרה מכוחות נוספים במידת הצורך, כמו משטרה ואמבולנסים.

אם נקלעתם לאזור שריפה, חשוב מאד לנהוג על פי הנחיות הבטיחות ולא לנקוט צעדים מסוכנים שאינם הכרחיים. במקומות עבודה יש להדריך את העובדים כיצד לנהוג במצבי חירום, היכן נמצאים המטפים וארונות הכיבוי ומהם המרחבים הממוגנים הקרובים ביותר.

מכבי אש ערוכים לתת סיוע גם במצבי חירום נוספים, כגון תאונות דרכים עם לכודים, חילוץ מגובה או מבורות, מפולות ועוד.

איום מצד גורם אנושי

במקרים של סכנת חיים או נזק לרכוש הנגרמים כתוצאה מאיום של גורם אנושי, יש להזעיק את כוחות המשטרה. המשטרה מטפלת באירועים פליליים ובמצבי חירום מסוגים שונים, ולמעשה, אם אינכם יודעים לאיזה גוף להתקשר, מוקד 100 הוא המקום הנכון להתחיל בו.

כדי  מהן הפעולות שיש לבצע במצב חירום וללמוד איך לתפקד במצבים מסכני חיים מצד גורם אנושי, מומלץ להירשם לסדנת הגנה עצמית, כדי לרכוש מיומנויות בסיסיות שיוכלו לעזור לכם בעת צרה.

הערכות מוקדמת יכולה להציל חיים, ולכן לצד רכישת כלים בסיסיים כגון החייאה, כיצד לנהוג באירוע שריפה וסדנת הגנה עצמית, מומלץ להכין רשימה עם מספרי טלפון חיוניים ולשמור אותה במקום בולט ונגיש. כך, גם אם תיתקלו במצב חירום ולא תדעו מה לעשות, תוכלו לחייג ולהזעיק עזרה מכוחות הביטחון וההצלה.

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים העשויים לעניין אותך

יוסי-אמבולנס---ניידות-טיפול-נמרץ

דיגום אמבולנס

אמבולנס הוא כלי רכב המשמש להסעת אנשים הזקוקים לסיוע וטיפול רפואי בבית החולים. דיגום ובניית אמבולנס כולל כמה אלמנטים מרכזיים. לחלק החיצוני יש בדרך כלל

אמבולנסים יוסי אמבולנס

שירותי אמבולנס

עמוד הבית מאמרים וחדשות שירותי אמבולנס אנשי המקצוע בתחום רפואת החירום מספקים פתרונות למצבים חירום רפואיים בשירות שזמין על ידי חברת יוסי אמבולנס, עם צוותים

רכבי ההצלה בחברה

עמוד הבית מאמרים וחדשות רכבי ההצלה בחברה אמבולנס מיועד לטיפול במקרים של רפואה דחופה וטיפול נמרץ, העברת חולים, קשישים ואנשים בעלי מגבלות תנועה בכל חלקי

בדיקות קורונה מהירות עד הבית והמשרד

בדיקות קורונה מהירות אונליין

עמוד הבית > מאמרים > בדיקות קורונה מהירות זהו לא סוד שבדיקות קורונה מהירות אונליין יכולות לתת הרבה ערך. בין אם רוצים לעשות בהן שימוש

תפריט נגישות

משרת פראמדיק/ית

איזור: ארצי

למשפחת יוסי אמבולנס דרוש פראמדיק/ית עם נסיון בתחום ובעל/ית תעודת לימודים ורישיון פרמדיק

מלאו את פרטיכם בצירוף קורות חיים ותעודות ונחזור אליכם

יש לצרף קורות חיים ותעודות מתאימות

*המשרות מתייחסות לנשים וגברים כאחד  *רק פניות מתאימות ייענו